Positionering

Hoe zet je jouw bedrijf onderscheidend neer ten opzichte van andere spelers in de markt? En zorg je dat in het hoofd van jouw doelgroep het gewenste beeld van jouw organisatie ontstaat? Daar weten onze copywriters alles van. Ze helpen je om een slimme marktpositie te kiezen en een bijpassende merkbeleving te creëren.

We trappen zo’n traject af met een strategiesessie. Daarin zoomen we in op:

  • je doelgroepen en hun behoeften
  • je producten en diensten
  • je onderscheidend vermogen
  • je concurrenten en hun oplossingen
  • je huidige en gewenste marktpositie
  • de cultuur van je bedrijf of organisatie

We vertalen dat in een compact merkdocument met daarin onder meer een nieuwe of aangescherpte waardepropositie en een brand story die verhalend weergeeft hoe jouw bedrijf of organisatie het verschil maakt.

Strategiesessie

Een positioneringstraject is waardevol. Bijvoorbeeld wanneer je merkt dat je verhaal dat je vertelt op je website eigenlijk niet meer klopt omdat je bedrijf of organisatie sterk gegroeid is. Maar ook als je merkt dat je eigenlijk liever andere klanten zou aantrekken. Of het gevoel hebt dat de concurrentie je voorbij streeft.

Samenwerking

Een positioneringstraject vormt vaak de basis voor een nieuwe huisstijl en andere communicatie- en marketinguitingen. Daarom werken we in zo’n traject nauw samen met andere specialisten: van marketeers tot vormgevers. Zo zorgen we dat je direct stappen kunt zetten!

Vragen? Ik beantwoord ze graag!

Keertje sparren over jouw positionering?

    We reageren binnen 2 werkdagen. Bellen is nog sneller!

     

    Rick